Condizione sospesa Bamboo artwork realized in Labirinto della Masone

land art

LAND ART


What I love most is collecting the materials I need to make my installations or interventions in nature. Looking for and collecting various elements that nature offers.I take infinite pleasure in diving into a forest, a field, along the banks of a river, a lake in the mountains. I had the opportunity to participate in several land art meetings in the world as in Germany, Russia, France, but the ones that have enriched me the most and stimulated my creativity we have been the traveling paths of GNAP, Global Nomadic Art Project, projects born from the Yatoo team of South Korea. I lived some wonderful artistic adventures in Turkey and Italy, experiences that opened new horizons, enriching my artistic research.

ARTE AMBIENTALE


Ciò che amo di più e raccogliere i materiali che mi servono a realizzare le mie installazioni o interventi nella natura. Cerco, raccolgo, colleziono elementi vari che la natura offre. Traggo un infinito piacere a immergermi in un bosco, un campo, lungo le rive di un fiume, di un lago tra i monti. 
Ho avuto l'opportunità di partecipare a diversi incontri di land art nel mondo come in Germania, Russia, Francia ma quelli che mi hanno arricchito di più e stimolato la mia creatività sono stati i percorsi itineranti di GNAP, Global Nomadic Art Project, progetti nati dal team di Yatoo della Corea del sud. Ho cosi vissuto delle splendide avventure artistiche in Turchia ed in Italia, esperienze che mi hanno aperto nuovi orizzonti, arricchendo la mia ricerca artistica.



HONEYCOMB. GNAB Geumgang Nature Art Biennale, Gongju, SOUTH KOREA 2024

GNAB Shelter in the forest
GNAB Shelter in the forest
GNAB Shelter in the forest
GNAB Shelter in the forest
Honeycomb GNAB 2024
Cm 350,122x26
Plywood, wood, iron

The shelter recalls the shape of a wild bee honeycomb. A nest, a protective place inside which you can standing or sitting. From the inside through the gaps between one floor and another of the wood, one can look outside and feel sheltered at the same time.

The various layers of wood positioned in descending order, give the work a certain visual rhythm and create a resonance effect, starting from the smallest element at the top and expanding. A resonance that visually spreads through the air and space.The layers in a dark brown color are separeted by wood cilinders in a natural color, which with their position drawing lines, creating movement and and apparently twisting the artwork.

All of theses give a contribute to the visual rythm and interrupting the simmetrie of the form. An intimate place with an organic form, nestled in the woods, among the trees.

Il rifugio richiama la forma di un favo di api selvatiche. Un nido, un luogo protettivo al cui interno si può stare in piedi o seduti. Il rifugio richiama la forma di un favo di api selvatiche. Un nido, un luogo protettivo al cui interno si può stare in piedi o seduti. Dall'interno, attraverso le fessure tra un piano e l'altro del legno, si può guardare fuori e sentirsi al riparo allo stesso tempo.

I vari strati di legno, posizionati in ordine decrescente, conferiscono all'opera un certo ritmo visivo e creano un effetto di risonanza, partendo dall'elemento più piccolo in alto ed espandendosi. Una risonanza che si diffonde visivamente nell'aria e nello spazio. Gli strati di colore marrone scuro sono separati da cilindri di legno di colore naturale che, con la loro posizione, tracciano linee, creano movimento e, un'apparente torsione dell'opera.

Tutti questi elementi contribuiscono al ritmo visivo e interrompono la simmetria della forma. Un luogo intimo dalla forma organica, immerso nel bosco, tra gli alberi.

OPUS VERMICULATUM. Rebart, Dettelbach, GERMANY 2022

land art work detail
Emanuela Camacci inside the artwork
material. land art
Land art
land art work
Title: "Opus vermiculatum"  Dettelbach. Germany 2022
Dimension: cm 230x300x300 

Material: wood wine trunk, wire, iron

To have a good time towards the end to be able to adjust and improve things where I am not yet fully satisfied.

This entry corresponds entirely to the organic character of the round tower and also to its opening upwards. The aspect of the dissolution into space or deconstruction, which shows two qualities of the uprooted vines, the dead and dry as a constructive material and on the other hand the living which shows itself formally in its many twists, turns and turns.

The work appears alive, a nest, a swarming of worms. A place to rest.

Emanuela Camacci coming out from the artwork
land art work detail

GNAP ITALY 2019

BRICK made with organic materiasl by Emanuela Camacci
A PLACE TO REST chair made with stones and branches on sand beach land artwork
Land art Ring ephimeral artwork, made with little stones by Emanuela Camacci
Shoes made with organic materials fruits
Land art pattern ephimeral artwork with organic materials by Emanuela Camacci
CONDIZIONE SOSPESA. Labirinto Franco MAria Ricci
Stamps artwork by Emanuela Camacci on a poppler tree
FLOWER emphimeral land art work made with organic materials by Emanuela Camacci